Uczeń, który opanował zagadnienie Ułamki dziesiętne:
a) zapisuje ułamek dziesiętny w postaci ułamka zwykłego
i odwrotnie,
b) zapisuje wyrażenia dwumianowane w postaci
ułamka dziesiętnego (np. 3 m 24 cm = 3,24 m),
c) zaznacza i odczytuje ułamki dziesiętne na osi liczbowej,
d) porównuje ułamki dziesiętne, np. ułamki 0,3
i 0,27,
e) dodaje i odejmuje ułamki dziesiętne,
f ) mnoży ułamki dziesiętne przez liczby naturalne,
g) dzieli ułamki dziesiętne przez liczby jednocyfrowe
oraz przez 10, 100, 1000,
h) zaokrągla ułamek dziesiętny do danego miejsca
po przecinku,
i) wykorzystuje kalkulator w obliczeniach.
j) rozwiązuje zadania tekstowe umieszczone w kontekście
praktycznym, szczególnie zadania związane
z mierzeniem, ważeniem, obliczeniami zegarowymi
i kalendarzowymi, a także zadania typu
droga – prędkość – czas.
DODAJ KOMENTARZ
KOMENTARZE
Oli 2017-04-04
Super stronka! Najlepsze powtórzenie przed klasówką lub kartkówką. Z ostatniej kartkówki dostałam 5. To dzięki tej stronie!bastion 2011-12-03
super stronapan dziobak 2011-11-03
dzięki tej stronie dostałem z testu 5+ :DHarctkor 2011-09-13
Jula musisz to dzielić lub pomnożyć przez odpowiednią liczbę np.:1kg=1000g czyli 390g= 0,39 itd.
Julia 2011-05-24
NIE ROZUMIEM TYCH JEDNOSTEK ALE RESZTA JEST OKI !!!!!!!pepe 2011-04-14
dobre robimy to na matmietomek 2010-12-10
fajne zadanie, zaczynam rozumieć jednostki.