Projekt CERTYFIKAT PRZYJACIELA MATEMATYCZNEGO ZOO
w roku szkolnym 2015/2016


dla zajęć wyrównawczych z matematyki
prowadzonych przez panią Gabrielę Sikorę
przy Publicznej Szkole Podstawowej w Wachowie

uczniów w kółku: 3opiekun kółka: Gabriela Sikora

Zajęcia wyrównawcze z matematyki prowadzone przez panią Gabrielę Sikorę przy Publicznej Szkole Podstawowej w Wachowie

Opis działalności kółka

Zgodnie z założeniem programowym dla uczniów klasy IV zajęcia wyrównawcze z matematyki odbywały się raz w tygodniu, jedną godzinę lekcyjną.

Głównym celem zajęć było przybliżenie nowego materiału z matematyki, jak również utrwalanie zdobytych wiadomości i umiejętności.

Dodatkowo program miał na celu usprawnianie zdolności poznawczych oraz pobudzanie uczniów do samodzielnego i logicznego myślenia. Założenia przewidywały również stosowanie różnorodnych metod i form pracy, które to wyzwalały aktywność i systematyczność uczniów w procesie nauczania.

W czasie dodatkowych zajęć uczniowie doskonalili wcześniej zdobyte umiejętności w zakresie:
- Liczby naturalne - budowanie, czytanie, własności i działania.
- Działań pamięciowych i pisemnych.
- Zastosowania matematyki w życiu codziennym.
- Rozwiązywanie zadań tekstowych.

Uczyli się poprawnego języka matematycznego oraz logicznego myślenia. Rozwijali pamięć, doskonaląc przy tym sprawność rachunkową i właściwą analizę treści zadania. Wskazywali różne metody rozwiązywania poszczególnych zadań matematycznych. Praca z uczniami polegała przede wszystkim na ich pozytywnym nastawieniu do podejmowanego wysiłku intelektualnego, kształtowała nawyk wytrwałości i systematyczności oraz wyrabiała umiejętność czytelnego sposobu przedstawiania swoich rozwiązań.

Uczniowie ćwiczyli czytanie ze zrozumieniem, rozwiązywali łamigłówki matematyczne i ciekawe zadania wymagające koncentracji uwagi, spostrzegawczości, pamięci oraz logicznego myślenia. Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła matematycznego mogli rozwijać swoje zainteresowania matematyczne w innych warunkach niż na lekcji. Obowiązywały tu zupełnie inne formy pracy, swobodna atmosfera, współdziałanie i tematyka zajęć wykraczająca poza obowiązujący program nauczania, uwzględniająca zainteresowania uczniów. Wszystkie te czynniki sprzyjały wzmożonej aktywności uczniów i rozbudzały ich pasję poznawczą.

Aby uatrakcyjnić zajęcia często korzystałam z różnych portali internetowych, m.in. www.matzoo.pl, www.gwo.pl, www.wsip.pl. Uczniowie na zajęciach pracowali nie tylko indywidualnie (czasami w sali komputerowej), ale również wspólnie - przy użyciu tablicy interaktywnej.

Działalność koła matematycznego przyniosła oczekiwane efekty. Członkowie koła matematycznego nie tylko pogłębili swą wiedzę i umiejętności matematyczne ale również uczestniczyli w konkursach matematycznych (Kangur matematyczny). Nauczyli się również korzystać z różnych źródeł informacji, różnych programów multimedialnych.

 

< powrót