Projekt CERTYFIKAT PRZYJACIELA MATEMATYCZNEGO ZOO w roku szkolnym 2012/2013


dla kółka matematycznego
prowadzonego przez panią Marzennę Dąbrowską
przy Szkole Podstawowej w Zespole Szkół
w Łęgu Probostwie

uczniów w kółku: 16opiekun kółka: Marzenna Dąbrowska

opis działalności kółka:

Kółko matematyczne prowadzone przez panią Marzennę Dąbrowską przy Szkole Podstawowej w Zespole Szkół w Łęgu Probostwie

Zadania, jakie postawiłam swoim uczniom na zajęciach koła naukowego były adekwatne do ich możliwości. Bardzo ważne było budowanie wiary w siebie, wzbudzenie motywacji zadaniowej, a wykonanie odpowiednich ćwiczeń miało rozwijać sprawność funkcji percepcyjno-motorycznych oraz wpływać pozytywnie na integrację funkcji poznawczych zaangażowanych podczas działalności matematycznej. Zależało mi, aby byli świadomymi uczestnikami procesu uczenia się, stąd dużo wagi przykładaliśmy do metod uczenia się, wykorzystania technik pamięciowych, informacji zwrotnej, samodyscypliny, a przede wszystkim do podejmowania decyzji, czego chcą się uczyć i w jaki sposób.
Bardzo lubią pracę w grupie i to za równo podczas zmagań z problemami matematycznymi, jak również różnych przerywników, np. zabaw z chustą integracyjną. Taką możliwość dawało nam także korzystanie z zasobów internetu. Często rozwiązywaliśmy zadania ze strony Matematycznego ZOO. Szkoła jest doposażona w komputery (w każdej klasie jest komputer stacjonarny, a poza tym 10 laptopów, które można brać na zajęcia poza pracownią), Wi-Fi , co dawało nam nieograniczone możliwości. Nie musieliśmy korzystać zatem z sali komputerowej.

Uczestnicy koła odpowiednio zmotywowani postanowili pomóc innym uczniom. Na gazetce ściennej proponowali wykonanie zadań, strony na których poprzez zabawę można ćwiczyć umiejętności matematyczne. Jedną z ulubionych stron, której zrobili reklamę było matzoo.pl.
Zorganizowaliśmy wspólnie konkurs "Potyczki matematyczne" dla uczniów II etapu edukacyjnego. Klasy z niecierpliwością oczekiwały na wyniki, ale najważniejsze było to, że podniosły swoje wyniki w zakresie czterech działań sposobem pisemnym.
Wykonywane na zajęciach pomoce wykorzystywałam na zajęciach lekcyjnych, co napawało dumą ich twórców. Założone cele zostały zatem osiągnięte.

 

< powrót