jesteś tu: > matzoo.pl > klasa 4 > Mnożenie i dzielenie

Temat: TABLICZKA MNOŻENIA W ZAKRESIE 100

dobrze
źle
źle


POPRAWNYCH ODPOWIEDZI :0

BŁĘDNYCH ODPOWIEDZI :0



DODAJ KOMENTARZ
matmag.pl

WASZE KOMENTARZE DO TEGO ZADANIA:

  • Aleksandra Pędzicka 2016-08-26 20:45:12

    Ja bardzo lubię tą stronę niedawno miałam problemy z mnożeniem a idę do 4 klasy, ćwiczyłam całe wakacje i umiem prawie całe mnożenie :) Polecam. ;*****
  • Wilk 2016-08-18 12:20:45

    Hej. Bardzo super strona do nauki matmy. Polecam wszystkim! buziaki
  • Oliwia 2016-08-12 15:08:34

    Mam 150 poprawnych na 3 błędne. Bardzo lubię tą stronę. Łatwo można na niej poćwiczyć matmę. Polecam i pozdrawiam
  • kinga 2016-02-11 20:03:07

    Na 250 miałam 6 błędów a jestem w 2 klasie, wykonywałam działania na poziomie 4 klasy.
  • Martyna 2016-02-11 10:31:25

    miałam 123 na 0 błędów w 4 min
  • Rudolf 2016-01-26 11:10:01

    Mój rekord to 820 poprawnych odpowiedzi i 1 błędna odpowiedź
  • czytaj wszystkie komentarze

tabliczka mnożenia.

Gra online dla dzieci do nauki tabliczki mnożenia.


Popularny serwis matematyczny. Bez pobierania, bez rejestracji, ćwiczenia i testy dla dzieci za darmo online.

W prosty i przyjemny sposób nauczysz się tabliczki mnożenia.



Zacznijmy od początku. W pierwszej kolejności przeanalizujmy mnożenie przez 1.


Zobaczmy na przykładzie 1*1. Z działania wynika, że jest to po prostu jedna jedynka więc w wyniku otrzymujemy jeden.
Z tego działania: 1*2 wynika, że jest to jedna dwójka więc w wyniku otrzymujemy dwa.
1*3, jest to jedna trójka więc w wyniku otrzymujemy trzy.
Tym sposobem możemy przemnożyć jedynkę przez wszystkie liczby. 1*4 da nam cztery, 1*5 da nam pięć i tak dalej aż do dziesiątki.


Teraz skupiamy się na drugim słupku, czyli na mnożeniu przez dwa.

Mnożenie przez 2 jest prostą sprawą. Każda liczba pomnożona przez 2 jest po prostu podwojona.
2*1, da nam dwa bo 1+1=2
2*2 da nam cztery, bo 2+2=4
2*3 da nam sześć, bo 3+3=6
Tym sposobem możemy pomnożyć dwójkę przez wszystkie liczby. 2*4, da nam osiem bo 4+4=8, 2*5, da nam dziesięć bo 5+5=10 i liczymy tak dalej aż do dziesiątki.
Przeanalizujmy teraz słupek z mnożeniem przez 3.

Każda liczba pomnożona przez 3 jest po prostu potrojona.
3*1, da nam trzy, bo 1+1+1=3
3*2, da nam sześć, bo 2+2+2=6
3*3, da nam dziewięć bo 3+3+3=9
Tym sposobem możemy pomnożyć trójkę przez wszystkie liczby.
3*4, da nam dwanaście bo 4+4+4=12, 3*5 da nam piętnaście bo 5+5+5=15 i liczymy tak dalej aż do dziesiątki.


Zajmijmy się mnożeniem przez 4.

Możemy obliczyć te działania podobną metodą jak w przypadku mnożenia przez 2 i 3.
4*1 da nam cztery, bo 1+1+1+1=4
4*2 da nam osiem, bo 2+2+2+2=8
4*3 da nam dwanaście, bo 3+3+3+3=12
Tym sposobem możemy pomnożyć czwórkę przez wszystkie liczby. 4*4 da nam szesnaście bo 4+4+4+4=16, 4*5 da nam dwadzieścia bo 5+5+5+5=20 i liczymy tak dalej aż do dziesiątki.
Teraz mnożenie przez 5. Możemy tutaj wykorzystać nasze niezawodne narzędzie do liczenia. Nasze paluszki.

Chodzi tutaj o liczenie co pięć i prostowanie tylu paluszków ile wskazuje druga liczba.
Weźmy przykład 5*1 prostujemy pierwszy paluszek i liczymy! Pięć! mamy wynik pięć.
5*2 prostujemy pierwszy palec i liczymy pięć, drugi dziesięć! mamy wynik dziesięć
5*3 prostujemy pierwszy palec i liczymy pięć, drugi dziesięć trzeci piętnaście! mamy wynik piętnaście
Tym sposobem możemy pomnożyć piątkę przez wszystkie liczby. 5*4 da nam dwadzieścia bo licząc i prostując palce pięć, dziesięć, piętnaście, dwadzieścia
Mnożenie przez 6. W tym przypadku mnożąc cyfrę 6 przez cyfry od 1-5 możemy stosować wszystkie powyższe działania. Wiemy bowiem, że mnożenie jest przemienne.

Zamiast liczyć 6*1, możemy odwrócić działanie i otrzymać 1*6, a wiemy że mnożąc przez jeden otrzymamy po prostu jedną szóstkę.
6*2, zamieniamy na 2*6 i liczymy według zasady mnożenia przez dwa-podwajamy szóstkę. 6+6=12
6*3, zamieniamy na 3*6 i szóstkę potrajamy. 6+6+6=18
6*4, zamieniamy na 4*6 i mamy 6+6+6+6=24
6*5, zamieniamy na 5*6 i liczymy prostując palce


Od 6*6 możemy zastosować metodę liczenia na palcach.
Na pierwszej ręce pokazujemy tyle palców, o ile pierwszy czynnik jest większy od pięciu, czyli w tym przypadku 1 palec.
Na drugiej ręce pokazujemy tyle palców, o ile drugi czynnik jest większy od pięciu, czyli w tym przypadku 1 palec.
Każdy opuszczony palec oznacza jedności. Mnożymy liczbę zgiętych palców jednej ręki przez liczbę zgiętych palców drugiej ręki i dostajemy 4 x 4 = 16.
Dodajemy do siebie wyniki 20 + 16 i dostajemy 36. Stąd 6 x 6 = 36.
Analogicznie można postępować w pozostałych przykładach mnożenia szóstki przez 7,8,9,10
Analogicznie w mnożeniu przez 7. W mnożeniu siódemki przez cyfry od 1 do 5, stosujemy powyższe zasady.

Zamiast liczyć 7*1, możemy odwrócić działanie i otrzymać 1*7, a wiemy że mnożąc przez jeden otrzymamy po prostu jedną siódemkę
7*2, zamieniamy na 2*7 i liczymy według zasady mnożenia przez dwa-podwajamy szóstkę. 7+7=14
7*3, zamieniamy na 3*7 i szóstkę potrajamy. 7+7+7=21
7*4, zamieniamy na 4*7 i mamy 7+7+7+7=28
7*5, zamieniamy na 5*7 i liczymy prostując palce.




Od 7*6 możemy zastosować metodę liczenia na palcach.
Na pierwszej ręce pokazujemy tyle palców, o ile pierwszy czynnik jest większy od pięciu, czyli w tym przypadku 2 palce.
Na drugiej ręce pokazujemy tyle palców, o ile drugi czynnik jest większy od pięciu, czyli w tym przypadku 1 palec.
Każdy opuszczony palec oznacza jedności. Mnożymy liczbę zgiętych palców jednej ręki przez liczbę zgiętych palców drugiej ręki i dostajemy 3 x 4 = 12
Dodajemy do siebie wyniki 30 + 12 i dostajemy 42 Stąd 7 x 6 = 42.
Analogicznie można postępować w pozostałych przykładach mnożenia siódemki przez 7,8,9,10



W przypadku mnożenia przez 8 postępujemy tak jak w przypadku mnożenia przez 6 i 7. Mnożąc przez cyfry 1-5 korzystamy z zasady przemienności mnożenia, a następnie liczymy na palcach.
Musimy nauczyć się jednej zasady dotyczącej mnożenia przez 9. Zginając odpowiednie palce otrzymujemy od razu wynik. Wszystkie palce, które poprzedzają zgięty palec to dziesiątki, a palce po zgiętym palcu to jedności

Spróbujmy przeanalizować każdy przykład. Zaczynamy od 1*9
Zginamy pierwszy palec. Przed zgiętym palcem nie mamy innych palców, więc cyfra dziesiątek wynosi zero, natomiast po zgiętym palcu jest dziewięć palców, zatem cyfra jedności to dziewięć. Stąd jeden razy dziewięć daje nam wynik dziewięć.

Następnie 2*9
Zginamy drugi palec. Przed zgiętym palcem mamy jeden palec, więc cyfra dziesiątek to jeden, natomiast po zgiętym palcu jest osiem palców, zatem cyfra jedności to osiem. Stąd dwa razy dziewięć daje nam osiemnaście.
Analogicznie postępujemy z mnożeniem dziewiątki przez 3,4,5,6,7,8,9 i 10.


Nauka matematyki nie musi być trudna, a z naszym Matematycznym Zoo może być również przyjemna i pociągająca.
ARYTMETYKA: uczeń kształcenia początkowego powinien mieć opanowany rachunek pamięciowy w zakresie 100.
tabliczka mnożenia online, tabliczka mnożenia ćwiczenia, tabliczka mnożenia dla dzieci, tabliczka mnożenia gra, tabliczka mnożenia na wesoło.

tabliczka mnożenia
x

Stosujemy pliki cookies. Korzystanie z serwisu bez zmiany ustawień cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegóły w Regulaminie serwisu.